Kolorowa historia marki kosmetycznej Revlon
2021-12-21
W latach 30. XX wieku rozpoczęła się wieloletnia historia znanej obecnie na całym świecie marki kosmetycznej Revlon. Wszystko zaczęło się od lakieru do paznokci w Nowym Jorku, a dokładnie na Manhattanie. Od tamtego czasu gama produktów sygnowanych logo tej marki zdecydowanie się zwiększyła i obejmuje przekrój kosmetyków kolorowych.
Początki marki Revlon
Dokładnie 1 marca 1932 roku bracia Charles i Joseph Revsonowie połączyli swoje siły z chemikiem Charlesem Lachmanem i podjęli współpracę biznesową w celu utworzenia znakomicie kryjących, wysokiej jakości lakierów do paznokci. W niedługim czasie udało im się stworzyć lakiery do paznokci Revlon, które zyskiwały szybko na popularności w całych Stanach Zjednoczonych. Ameryka jest bowiem ojczyzną marki. Literka „L” w nazwie firmy pojawiła się w związku z uczestnictwem w procesie tworzenia kosmetyków Charlesa Lachmana. Produkty te znalazły się nawet na okładce kultowego czasopisma modowego Vogue!
W latach 40. XX wieku marka cały czas rosła w siłę, aż stała się gigantem amerykańskiego rynku kosmetycznego. Przez lata doskonale sprzedawały się linie kolorystyczne lakierów do paznokci, ale po nich przyszedł czas na pomadki. One również były rozchwytywane przez klientki. Nie bez znaczenia było to, że z kosmetyków kolorowych stworzonych przez braci Revsonów i chemika Lachmana korzystały gwiazdy. W ich promocji brała udział między innymi taka legenda kina jak Audrey Hepburn.
W 1940 roku firma oferowała kompleksowe linie lakierów i produktów do manicure oraz pomadki. W czasie II wojny światowej firma nie próżnowała. Stworzyła artykuły typu makeup. Po wojnie Revlon zajmował pozycję drugiego największego producenta kosmetyków kolorowych w Stanach Zjednoczonych.
Pierwsza reklama czerwonej szminki tej marki i pasującego do niej kolorystycznie lakieru pojawiła się w 1952 roku. W kolejnych sezonach wylansowano zaś hasło reklamowe „Lips and Tips” zachęcające do dobierania do siebie pod względem tego samego koloru szminek lub pomadek oraz lakierów do paznokci.
Dopiero w latach 80. XX wieku produkty tej marki stały się dostępne w drogeriach i w wielu innych sklepach w krajach na całym świecie. W erze supermodelek, w latach dziewięćdziesiątych, rozpoczęła się prawdziwa złota epoka marki. Stała się ona jedną z najbardziej masowych marek kosmetycznych.
Współczesny zasięg oddziaływania marki
Właściwie stosunkowo niedawno, bo 28 lutego 1996 roku Revlon miał swój debiut giełdowy na New York Stock Exchange. W ramach oferty publicznej spółki jej akcje na nowojorskiej giełdzie sprzedawano po 24 dolarów za sztukę.
Firma z czasem wchodziła na kolejne rynki zagraniczne ze swoimi produktami kosmetycznymi. Sprzedawane są one również z powodzeniem w Polsce.
Marka obecnie jest kojarzona z wysoką jakością produktów kosmetycznych, kolorowych. Reprezentowana była nie tylko przez legendarną aktorkę, ale i znane osobowości ze świata mody i kina, jak Cindy Crowford i Emmę Stone. Revlon oferuje wysokiej jakości, łatwe w użyciu kosmetyki, które można kupić w atrakcyjnej cenie. Bardzo dobrze sprzedają się pomadki z serii Super Lustrous czy podkłady z serii Colorstay.
Prócz tego marka ma w ofercie kosmetyki kolorowe, jak cienie do powiek, błyszczyki czy kredki do oczu, a także produkty do twarzy – róże, pudry i podkłady. Nie należy zapominać o podstawowym artykule marki – lakierach do paznokci. W ofercie są także produkty do koloryzacji włosów, akcesoria kosmetyczne, a nawet urządzenia elektryczne, na czele z suszarkami do włosów.